Gasoline
Skupinu Gasoline založili na konci 90. let Darek Gosk (bicí nástroje), Maciek Dawidowski (baskytara) a Tomek Dawidowski (všechny ostatní zvuky).
Aniž by cítili potřebu hlásit se k nějakému hudebnímu stylu, zaměřují se na vlastní zkušenost a na to, co je okouzluje. Při komponování jsou stejně tak tvůrci jako posluchači. Tento přístup vychází z jejich potřeby nalézt dokonalou rovnováhu mezi různými styly a naplnit je přidáním "něčeho", co se vždy zdá chybět.
Hudbu skupiny Gasoline lze nejlépe vyjádřit slovy "písně bez textů". Jejich skladby vycházejí z běžných melodií populární hudby a odkrývají to, co je chápáno jako pozadí skryté za slovy. Spojuje se v nich elektronika s "tradičními" rockovými zvuky. Díky tomu je hudba Gasoline na jedné straně hřejivá a klidná, a na druhé pulzující jedinečným rytmem a znepokojující energií.
V dubnu 2008 Gasoline vydali debutové album „The New Discipline”, které je promyšlenou kolekcí skladeb z let 2005-2007. Album vyšlo jak u polského labelu Homeless Records, tak u německé značky Sopot Records. Na svých živých vystoupeních však skupina prezentuje studiové nahrávky v energičtější podobě.
www.myspace.com/gasolinemusicpl
Pulka
Slovo "pulka" ve švédštině znamená sáňky (tažené většinou psím spřežením nebo lyžařem). V hudbě Franka Szardeninga (aka pulka) je také možné vnímat chladivý protivítr a po stranách ubíhající krystalicky čisté ledovce. Uprostřed toho všeho pulsuje hudba - pulky koneckonců slouží i jako kočárky. Když mistr Pulka ve svém berlínském bytě nechává rozeznít hudební nástroje, vyvstávají severské obrazy do té míry, že má člověk pocit, jako by byl v nějakém dobře vytápěném iglů. Pulkova freestyleová hudba využívající elektronických, dechových i strunných nástrojů je hravá a rytmicky neklidná. Je na ni možné i tančit, ale spíše než okamžitou euforii přináší zjitřenou vnitřní vyrovnanost. Může se zamlouvat nejen příznivcům Steva Reicha a Marka Hollise, ale i dětem do šesti let. Kdyby Tortoise byli finským sólovým projektem, patrně by zněli podobně jako Pulka.
B4 náhodně vznikli v roce 1999 jako sci-fi noise duo na festivalu v Turnově, kde se uvedli dvacetiminutovou zpětnou vazbou. Nějaký čas poté se transformovali v běžnou skupinu, aspoň co se týče obsazení. Od začátku hrají jedno až vícehodinové bloky improvizované hudby, která se nenahrává a tudíž o ní nejsou - až na výjimky - záznamy. Tímto pojetím se blížili na začátku například The Bays. Ve studiu začali tvořit od roku 2000 různé písně,které všechny vznikají během improvizací a nikdo je pak už nikdy není schopen ani ochoten zahrát. Už několikátou sezónu ale slibují postavit vystoupení složené z nazkoušených skladeb jako alternativu svého typicky krautrockově-noisového hlučení. B4 jsou sběrači starých strojů a přístrojů, které s oblibou používají až do úplného zničení. Angažují se též na poli performing arts jako členové divadla Handa gote. Kromě historických nástrojů používají také různé zvukové objekty, ready made nástroje a různé circuit bended přístroje.
Převzato z www.myspace.com/federsel